Geen keus of schijn van kans [Culturele Zone #4]
In september en oktober 1997 presenteert nic., Instituut voor Strategische Verkenningen en Kunstmatige Ontwikkelingen, in samenwerking met Supermarkt De Jong aan de Botersloot in Rotterdam de Culturele Zone [4]: Geen keus of schijn van kans. Boodschappen doen bij Supermarkt De Jong zal ingrijpend veranderen. Vier weken lang worden deze ‘jachtgronden van de moderne mens’ beheerst door enorme labyrinten van brood, hangend aan het plafond. Op het eerste gezicht een geschenk uit de hemel, maar in het midden van het labyrint wachten verstoorde figuren de bezoekers op.
No choice or chance of opportunity [Cultural Zone # 4]
In September and October 1997, nic., Institute for Strategic Explorations and Artificial Developments, in collaboration with Supermarkt De Jong at the Botersloot in Rotterdam, presents the Cultural Zone [4]: No choice or chance of opportunity.
Shopping at Supermarkt De Jong will change drastically. For four weeks huge labyrinths of bread, hanging from the ceiling, will dominate these ‘hunting grounds of modern man’. At first glance a gift from heaven, but in the middle of the labyrinth disturbed figures await the visitors.